Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Vežbe istezanja: Kako da ih uklopite u svoj dan
Vežbe istezanja: Kako da ih uklopite u svoj dan (foto: Pixabay)
Vežbe istezanja: Kako da ih uklopite u svoj dan (foto: Pixabay)

Vežbe istezanja: Kako da ih uklopite u svoj dan

Vežbe istezanja su toliko važne, da nema potrebe o njihovom značaju govoriti. Međutim, nekako je postalo veoma lako da se ove vežbe preskoče.

Zbog toga, predstavljamo osam jednostavnih načina kako da vežbe istezanja uklopite u svoj dan.

Podsetite sebe na sve bitne razloge za istezanje

Bolja fleksibilnost, priprema tela za vežbanje ili hlađenje posle treninga, vraćanje mišića u ravnotežu, smanjenje grčeva i bolova i mišićima i pomaganje telu i umu da se opuste samo su neke od prednosti istezanja.

Stavite opremu za istezanje na neko prometno mesto

Držite podlogu, traku za jogu, blok ili nešto slično što vas asocira na istezanje na mestu pored koga svakodnevno prolazite, kao podsetnik. Ovaj savet ne deluje uvek, ali deluje ponekad, što je sasvim dovoljno.

Uvedite sitne navike

Odaberite jednu ili dve vežbe istezanja za koje znate da čine da se osećate bolje i samo njih radite, makar jednom dnevno. Uklopite ih na najlakši mogući način kako ne bi delovale naporno. A onda možete da dodate još jednu kad vam ovo postane navika ili kad počnete da žudite za onim dobrim osećajem u telu koji imate nakon istezanja.

Iskombinujte navike

Radite istezanje dok slušate omiljeni podkast, pustite strim sa omiljenom serijom i istežite se tokom neke od epizoda, dok čekate da bude gotova kafa ili dok perete zube. Korišćenje navike koja već postoji je skoro kao sistem podrške za novu naviku sa kojom se još niste srodili.

Vežbe istezanja: Kako da ih uklopite u svoj dan (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Planirajte unapred

Planiranje nije svima omiljena aktivnosti, ali oni koji to vole da rade, trebalo bi da dodaju istezanje u kalendar kao podsetnik. Ovo je posebno korisno ako već radite planirane vežbe. Samo dodajte još pet minuta na kraju, pre nego što uopšte počnete.

Učinite istezanje manje formalnim

Ako mnogo sedite tokom dana, ustanite i krećite se okolo, uradite jednu ili dve vežbe istezanja, a onda ponovo sedite. Čak će i istezanje dok sedite biti od pomoći.

Koristite tehnologije

Postoji mnogo aplikacija i fitnes trekera koji vas podsećaju da ustanete, dišete itd, a u ove podešene podsetnike možete da ubacite bar dve, tri vežbe istezanja.

Osluškujte svoje telo

Ako ste ukočeni, ako vas boli kad ustajete ili vam stopala previše trnu, shvatite to kao znake da je vašem telu potrebna ljubav – možda baš u obliku ciljanog istezanja. Nema potrebe da traje pola sata, dovoljno je i mnogo manje vremena.

***

Budite nežni prema sebi kad su ovi saveti za istezanje u pitanju. Vodite računa, jer telo treba da bude prioritet, ali ponekad je prioriteta toliko mnogo da jedan zamenjuje drugi.

Počnite sa vežbama koje će vam pomoći da se opustite, koje čine da se zaista osećate bolje i tako ćete možda otkriti da ste stekli novu naviku.

(Autor: dr Šona Harison / Self)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.