Naslovna » BG svaštara » Za lepši dan u Beogradu » Da li želite da smršate: Osam stvari o kojima bi trebalo da vodite računa tokom 2021. godine
Saveti: Da li želite da smršate (foto: Pixabay)
Saveti: Da li želite da smršate (foto: Pixabay)

Da li želite da smršate: Osam stvari o kojima bi trebalo da vodite računa tokom 2021. godine

Da li želite da smršate ili ne – vaša stvar. Ako želite, odlično. Ako je mršavljenje jedan od ciljeva u 2021, a ne znate odakle da počnete, niste jedini.

Mnogo ljudi poželi za doček Nove godine da nešto promeni u svom životu, a među silnim željama je i da se smrša i to brzo. Mnogi žele da smršaju a da ne promene navike.

Prava istina je da je mršavljenje na bezbedan, zdrav i efikasan način mnogo više od toga.

Mršavljenje zahteva promene u načinu života (bez obzira koliko možda žudimo za brzim odgovorima). Ono zahteva rad, prilagodljivost i mnogo strpljenja.

Uspeh se meri po tome kako se osećate, a ne šta kaže vaga. Tu spada postavljanje dobro promišljenih ciljeva, provera stepena fizičke aktivnosti, usvajanje zdravih navika u ishrani, dovoljno sna, kontrola stresa i svest o povezanim faktorima koji mogu biti van vaše kontrole, kao što su zdravstveni problemi ili hormoni.

Takođe je veoma važno istaći da, ako imate istoriju poremećaja u ishrani, onda možda plan mršavljenja nije zdrav izbor za vas. Treba da se posavetujete sa lekarom pre nego što promenite ishranu ili režim vežbanja.

Na kraju krajeva, glavni cilj je da se osećate bolje: fizički, mentalno, emotivno, kako god hoćete da definišete. To je ono ka čemu težite.

Prvi korak da bi ceo proces bio lakši jeste da se od prvog dana prema svom telu odnosite sa ljubavlju – umesto da čuvate pozitivan stav za trenutak kad dostignete određenu brojku na vagi. To znači da odbacite kritički glas u svojoj glavi i da se ponašate kao najbolji prijatelj samima sebi.

Sledeći korak? Napravite plan koji će proces mršavljenja učiniti održivim na duge staze. Ako ste spremni, voljni i sposobni za dalje, sledećih osam saveta će vam pomoći u tome.

1. Budite realni

Uspešno mršavljenje zahteva iskrenost prema samom sebi. Važno je da promene koje uvodite budu realne za vas i vaš način života. Takođe, ako ne volite tzv. zdravu hranu – nemojte terati sebe da je jedete, savetuju dijetetičari i nutricionisti.

Umesto toga napravite plan ishrane koji ističe zdrave namirnice u kojima zaista uživate.

2. Odredite unutrašnju inovaciju

Ako jasno odredite zašto želite da smršate, imaćete motiv da nastavite i kad vam se čini da posustajete (a, ako ćemo iskreno, do toga će sigurno doći).

Razmislite i zapišite šta je to što vam je najbitnije. Zapitajte se zašto želite da budete zdraviji, kako biste se osećali ako biste ostvarili te ciljeve, kako bi to uticalo na ljude oko vas.

Kada sebi iskreno odgovorite na takva pitanja, mnogo će vam biti lakše da trajno pravite zdravije izbore.

3. Izaberite dijetu koja deluje kod vas

Saveti: Da li želite da smršate (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Uprkos pomami za različitim dijetama, ne postoji samo jedan najbolji način da jedete i mršavite, kažu stručnjaci. Ključ je u tome da odaberete dijetu koja se lako uklapa u vaš način života.

Dijetetičari savetuju veći izbor balansiranih obroka i umerenost sa manje zdravim namirnicama, umesto strogog plana obroka.

Međutim, kod nekih ljudi bolji efekat ima čvršća struktura kad je reč o planiranju obroka. To važi za one koji žive brzim tempom pa nemaju vremena da razmišljaju o tome koje namirnice treba da jedu.

Potrebna nam je i da se naviknemo na odgovarajuću veličinu obroka. Zato oni koji tek počinju sa zdravom ishranom možda mogu da krenu sa strukturisanim planom obroka u cilju mršavljenja, a onda da ga prilagode kada u potpunosti usvoje nove navike u ishrani.

Međutim, ako imate ili se oporavljate od poremećaja u ishrani, to možda nije najbolji izbor za vas – preterano fokusiranje na brojke može da vas odvede na stranu koja definitivno nije zdrava.

4. Nemojte žuriti

Nagli gubitak kilograma može da se dogodi, ali je retko održiv, tvrde dijetetičari i dodaju da je sporo mršavljenje pravi način, jer se nova telesna težina održava na duže staze.

Zdrava stopa gubitka kilograma je obično između 250 g i 1 kg nedeljno.

5. Gledajte dalje od hrane

Održiv gubitak kilograma nije samo fokusiranje na ono što se jede i pogled na vagu. Potrebna je podrška i saveti.

Bez sistema pozitivne podrške ili znanja o tome kako da napravite plan zdrave ishrane velike su šanse da ne uspete u ovom poduhvatu. Kad smo već kod toga…

6. Nemojte da paničite ako dođe do zastoja

Saveti: Da li želite da smršate (foto: Pixabay)
Foto: Pixabay

Budite blagi prema svom telu ako se proces gubitka kilograma u nekom trenutku uspori.

Zastoji su normalni jer je gubitak kilograma stresan za organizam. Menjanje ishrane može da vam pomogne da prevaziđete zastoj. Ali, opet, sve zavisi od osobe do osobe. Ponekad je potrebna promena ishrane, više sna, veći stepen fizičke aktivnosti…

Drugim rečima, nemojte misliti da je zastoj vreme da unosite manje kalorija. Umesto toga pogledajte širu sliku da biste odredili sve faktore koji tome doprinose. I budite otvoreni prema činjenici da je vaše telo možda srećno tamo gde je trenutno – čak i ako ste se nadali da ćete skinuti još 2,5 kilograma.

7. Održavajte svoju rešenost

Dostizanje željene telesne težine može istovremeno da predstavlja i zadovoljstvo i razočarenje. Kada više ne idete ka cilju, možete se osetiti kao da vam vetar više ne duva u leđa. Da biste održali smanjenu telesnu težinu, potrebno da je održavate rešenost.

Važno je da se ne zanemari nov način života kada se smrša i da se ne povrate stare navike.

Takođe može biti od pomoći da sebi postavite nove ciljeve u vezi sa zdravljem – kao što je trčanje trasom dužine 5 km ili spavanje osam sati svake noći – kako biste ostali na pravom putu. I ne zaboravite da se fokusirate na ono što vas je motivisalo kad ste tek krenuli ka cilju.

8. Budite blagi prema sebi

Dok se trudite da smršate, ne zaboravite da ste sami sebi najveća podrška. Vodite računa o sebi i nagradite sebe za razvoj zdravih navika.

Najvažnije od svega, nemojte da se poredite sa bilo kim drugim – čak i ako ste to vi sami (pre 20 godina, pre dece i karijere itd), savetuju stručnjaci.

Fokusirajte se na to da gledate napred i podstičite sebe kako biste ostali motivisani.

(Autorka: Alura Njukamer / self.com)

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.